Hoe werkt het retourproces?

Hoe werkt het retourproces?

Aan de hand van je e-mail adres en ordernummer kun je jouw retour binnen 30 dagen na ontvangst aanmelden. Zodra je retour is aangemeld ontvang je een retourlabel in de mail. Met dit retourlabel kun je jouw pakket inleveren bij een DHL of PostNL punt bij jou in de buurt. Klanten uit Nederland kunnen ook kiezen voor een pick-up met DHL. Wordt het pakket bij je opgehaald, dan neemt de bezorger de retoursticker met zich mee.
Wij stellen alles in het werk om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Je hebt een wettelijke afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding wettelijk nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Wij zullen na ontvangst van je retour binnen 5 werkdagen het volgende crediteren:

  • 100% voor een product in nieuwstaat.
  • 75% wanneer de verpakking beschadigd is. Let op, het betreft hier alleen de originele verpakking, niet de verzenddoos!
  • 0% wanneer het product defect is en zonder overleg met de klantenservice retour is gezonden.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt